Thursday, July 28, 2005

Ett tyskt geni # 1: Dr Kleinmann talar om vad som är bra

Martin Kleinmann som är både professor och doktor på universitetet i Zürich har länge varit en fan av Kanye Wests produktioner. "Jag var nere i skiten med K.W redan när du låg i krubban" hojtar han argt till mig genom en brusig linje från universitetets källare där han tillbringar sina lunchraster eftersom han även älskar alfabetisk arkivering. Martin fortsätter:

"Jag vet vad som är bra, ok. Keyshia Cole skivan var inte riktigt vad jag hoppats på men den är ganska bra fast egentligen tycker jag mest det är något av en tant- å gubbskiva. Vissa av de ointressanta låtarna försökte jag rispa bort från lpn. Jag vet vad jag tycker om och jag gillar inte tråkig skit. En låt fastnade jag speciellt för. Det beror på att den är objektivt bra och bygger på en sampling som redan tidigare visat sig fungera på Song Cry med Jay Z. Jag brukar lyssna på den när jag sysslar med kemi, fysik och OÄ men det kan också passa till olika typer av dokumentarkivering och malning av kött. Idrottsmässigt passar den bäst till tänj och stretch."

Vi tackar för det professor Kleinmann och hoppas att du har en fin sommar. Kanske åker du till München och går på badhus, kanske finner du kärleken på universitetet i Bochums datavecka.

Keyshia Cole- You´ve changed


Låten Kleinmann tipsar om har tydligen funnits på Clitspit förut men det kan ju inte han rå för. Kolla in Fonky och Freshs lilla skapelse. Den är fin.