Wednesday, July 20, 2005

Kom, vi drar till månen !

När stjärnorna som skapades på Lauryn Hill försvann släpptes regnet igenom och när jag cyklade till jobbet idag önskade jag verkligen att jag var någon annanstanns. Jag har hört att det ska vara fantastiskt på månen. Där bor det gröna gubbar och emellanåt kommer det amerikaner, kineser och ryssar för att hälsa på. Jag skulle troligtvis träffa fler av dessa intressanta folkslag om jag bodde på månen. Vad jag förstått ligger månen dessutom ovan molnen vilket borde göra det omöjligt för regnet att nå dit. Det spelas aldrig dragspel på månen och i vattenpölarna bor det månfiskar som har ett mycket mört kött passande för såväl grillning som panering och kokning. Uppe i rymden lyssnar man alltid på the Field för de är ett band anpassat efter framåtskridande ungdomar som du och jag.

The Field-Love vs Distance