Tuesday, July 12, 2005

Länsman säger nej men menar ok

Rubriken är specialkonstruerad för att väcka intresse och har verkligen ingenting med texten att göra men om ni klickar på den får ni en överraskning. Sveriges radio kanske inte är min bästa kompis eftersom det var de som uppfann Rally, det värsta buskisprogrammet i världshistorien. Jag har fortfarande inte förlåtit dem men ibland går det inte undvika att förstå att de har en del vett trots allt. Hanna Fahl har blivit riktigt bra i P3 Pop, i alla fall ofta och dessutom har P3 klubb blivit grymt när de dragit ner på housen och spelar mer av annan ganska fantastisk och elektronisk musik. P1´s sommarflaggskepp, fiffigt betitalt 'Sommar i P1' är nog bra ungefär en gång om året. Jag kommer ihåg att Thomas Öberg var rätt kul någon gång förr i tiden och i år är det enda hittills förstklassiga programmet signerat Anders Wendin aka Moneybrother. Jag känner mig lite trött på killen ibland för hans senaste skiva var inte ett sånt otroligt mästerverk som man kan få för sig men en dryg timme med hjärtslitande soul, romantiska berättelser och Antony and the Johnsons är rent objektivt bra för dig. Till höger ser du förresten en ful bild som tyskarna har gjort eftersom de blir så lyckliga när de lurar dit Anders för att sjunga karaoke. Det fina är att du själv kan få lyssna på programmet eftersom dagens teknik är så pass smart. Ta fram en bit av din finaste köttfärslimpa och klicka på länken.

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/artikel.asp?ProgramID=2071&artikel=630036