Tuesday, July 19, 2005

Rocky rekommenderar

Idag har vi en gäst i form av Rocky Hanes som är en förutsättning för att ballroom dancing-scenen i Atlanta ska fungera så pass väl som den gör även om Outkastdiggandet tagit vissa marknadsandelar. Rocky började i princip dansa ballroom så fort han föddes och bland sina favoritdanser räknar han in rumba och slowfox. Latinamerikanska danser som cha-cha ligger honom speciellt nära hjärtat efter han varit på charter till Brasilien i samband med sin femtioårsdag 1992. Jag ringde upp Rocky och bad honom förklara vad han gillar bäst just nu.

"Om sommaren går jag ofta ut och klubbar. Det händer att jag slinker in på technoklubb eftersom min fru Nancy alltid varit svag för tysk minimalistisk techno. Eftersom jag ser mig själv som något av ett ess på dans och ragga brudar är det inget problem för mig att ställa om mig i klubbmiljön och förföra ungdomarna med mina steg. Tvärtom, jag ser det som enkelt. En framåt, en snabb höger, hoppa framåt, en diskret höftrullning och armarna upp i vädret! Det går bra. Jag dricker amaretto för att orka men ändå blir jag trött dagen efter. Det är väl det som är att bli gammal. Det finaste som finns då är lite vän electropop som tröstar mig när jag sitter på min trappa och smörjer in mina ben med tigerbalsam samtidigt som jag hör sädesfälten röra sig med vinden utanför min herrgård. I söndags var Maximilian Hecker och Milky mina bästa vänner men jag saknar Postal Service lite. "

http://www.kitty-yo.net/mp3/maximilian_hecker__daylight.mp3
http://rapidshare.de/files/3172397/111-milky-be_my_world-unit.mp3.html