Monday, August 15, 2005

Bearywhite flyttar till USA. Go beary!


Ja så var man tillbaka där allting började igen då. Där jag satt hos min kompis Erik och var övertygad om Phil Collins förträfflighet. Hans pappa spelade alltid det och jag tyckte Phil var en finfin kille men jag vågade aldrig säga det för man skulle gilla NKOTB då. Det var här jag var kocken i 'Den lilla sjöjungfrun' på roliga timmen, badade i gröt på klasskamper och jagades av nazister på helgerna. I rummet jag sitter nu tittade jag på en svensk matiné om en dvärg med min första tjej för det var vad jag trodde man gjorde (hon lämnade mig för Matte Persson som gillade techno först av alla, fan). Det är tur att hela Bearywhite lämnar stället de skämtsamt kallar Linköping och far mot det stora landet i väst alldeles snart. Jag har lätt att bli melankolisk när man har fantastiska minnen från platser där det sällan är roligt längre. Jag är ledsen att det aldrig kom ett recept på sockerkaka men för att underlätta er informationssökning är det bara att klicka här. Bearywhite HQ flyttar inom kort till San Diego dit alla kids går enligt The Thrills och där solen alltid skiner på en Björn och en tant. Det dröjer säkert skitlänge innan jag hinner skriva nåt smart igen (det har ju redan dröjt länge sen det hände) för hela Kalifornien ska avverkas i en bil först i bästa Jack Kerouac stil. Sen öppnar vårt förstklassiga nya kontor i en paradvåning någonstanns. I samband med allt det här firar vi med att byta adress till bearywhite.tk men ge fan i att köpa någonting av den där grodan man måste kolla på varenda gång man ska gå in på en fin blogg eller kolla in de fantastiska svenska indiebanden. Lyssna på Shortwave Set istället. Den bästa sången jag hört på ett blandband på länge och det tackar vi Josef för som var en skicklig blandbandsmakare på Emmabodafestivalen i helgen. Adjö för ett tag.

Shortwave Set-Is it any wonder